Svatba na hradě Rabí

Svatební obřad v pohodové atmosféře a v romantických zákoutích

 Na hradě Rabí se mohou konat jak civilní, tak církevní svatební obřady.

Civilní svatební obřady

 Civilní svatební obřady a veškeré formální náležitosti s nimi spojené má na starosti matrika Městského úřadu v Rabí.

  • Adresa: Rabí 57, 342 01 Sušice
  • Telefon: 737 018 098
  • E-mail: infocentrum@mestorabi.cz
  • Web: mestorabi.cz

 Právě pracovníci Městského úřadu v Rabí vám zarezervují termín a vyřeší s vámi vše potřebné.

Termíny svateb

 Svatební obřady se na hradě Rabí obvykle konají v návštěvnické sezóně, tedy od dubna do října.
 Svatebním dnem může být buď pátek, anebo sobota, a to od 11.00 do 14.00.

 Konkrétní dny volí Městský úřad v Rabí. Pro rok 2024 byla stanovena následující data:

  • pátek 19. dubna
  • sobota 27. dubna
  • úterý 7. května
  • sobota 25. května
  • pátek 14. června
  • sobota 15. června
  • pátek 21. června
  • pátek 12. července
  • sobota 27. července
  • sobota 10. srpna
  • pátek 30. srpna
  • pátek 6. září
  • sobota 14. září
  • pátek 4. října
  • sobota 12. října
  • sobota 15. listopadu

Církevní svatební obřady

 V areálu hradu Rabí můžete mít i církevní svatbu. Při takovém obřadu se termín a další podmínky dojednávají přímo se správou památkového objektu.
 Rádi vám vyjdeme vstříc co se času i volby místa týče, ale je nutné brát ohled na návštěvnický řád a provozní podmínky památkového objektu.

 A jedno důležité upozornění: I v případě církevního svatebního obřadu je potřeba kontaktovat rabský matriční úřad a vyřídit s ním dané správní úkony.

Kde se svatby konají

 V hradním areálu se svatební obřady obvykle konají na dvou místech, a to v konírně, nebo na velkém nádvoří.

KONÍRNA
Konírna, stojící uprostřed velkého nádvoří, je pro svatby využívána nejčastěji.
Kapacita je 60 míst k sezení a 40 ke stání.
Konírna je vybavena stolem, dřevěnými lavicemi a svatební výzdobou.

POD ŠIRÝM NEBEM

Torion
Pro obřady pod širým nebem je ideálním prostorem část velkého nádvoří.
Kapacita je přibližně 150 osob.
Prostor je vybaven stolem, 16 židlemi a svatební výzdobou.

První patro Nového paláce (tzv. terasa)
Svatební obřad se může uskutečnit také v prvním patře Nového paláce.
Kapacita je přibližně 90 osob.
Prostor je vybaven stolem, 16 židlemi a svatební výzdobou.
 

Kolik zaplatíte a za jaké služby

 Pokud se rozhodnete pro svatební obřad v hradním areálu, uhradíte správě hradu Rabí 

POPLATEK ZA PRONÁJEM PROSTOR

  • Poplatek za pronájem konírny činí 5 000 Kč.
  • Poplatek za pronájem jiné části hradu činí 6 000 Kč.

 Cena svatebního obřadu je dána platným cenovým výměrem. Tato částka zahrnuje nájemné, poplatek za pořadatelskou činnost (zajištění informací, smluvní a administrativní agenda pronájmu, náklady na dozor akce, úklid a přípomoc na místě) a daň z přidané hodnoty.

 Poplatek je splatný nejpozději v den konání svatby (před začátkem obřadu) a je možné ho uhradit buď v kanceláři správy památkového objektu, anebo na pokladně státního hradu Rabí.

 Dovolujeme si vás upozornit, že poplatek za pronájem prostor je možné uhradit pouze v hotovosti.

 Snoubenci dále hradí příslušnému matričnímu úřadu 

SPRÁVNÍ POPLATEK

  • Správní poplatek činí 3 000 Kč.

 Správní poplatek zaplatíte na Městském úřadě v Rabí poté, co s paní matrikářkou vyplníte vyžadované formuláře.

 Správní poplatek je možné uhradit buďto hotově, anebo kartou.

   

Ještě by vás mohlo zajímat

Hudba

  • Hudební doprovod většinou zajišťuje Městský úřad v Rabí.
  • Zvolit můžete buď živou hudbu (hudební doprovod se hraje na elektrické varhany), anebo hudbu reprodukovanou (k dispozici je CD přehrávač).

Parkování

  • Svatební hosté mohou po uhrazení stanoveného poplatku zaparkovat na náměstí v centru městečka. Od parkoviště k vstupní bráně půjdete pěšky přibližně 150 metrů (cesta trvá přibližně deset minut, a to i na vyšších podpatcích). 
  • Auta s babičkami a dědečky (případně imobilními svatebními hosty) mohou projet pěší zónou až k hradnímu areálu a zastavit pod pokladnou. Hůře se pohybující lidé poté vyjdou dvacet nižších dřevěných schodů ke vstupní bráně.
  • Ženich a nevěsta mohou parkovat pod pokladnou. Je však třeba ponechat volnou cestu k hradnímu kostelu a sousednímu soukromému pozemku.

Fotografování

  • Služby fotografa si zajišťují sami snoubenci.
  • Skupinové fotografie vznikají na velkém nádvoří (případně v té části hradního areálu, kde se koná svatební obřad).
  • První společné fotografie manželského páru mohou vzniknout v jakékoli části hradního areálu.

Svatební hostiny

  • V areálu hradu Rabí není možné pořádat svatební hostiny.

 

Vážení snoubenci,

 těší nás, že jste si pro svůj velký den vybrali hrad Rabí.
 Při promýšlení své svatby však mějte na mysli, že se bude konat na národní kulturní památce. Z toho pro vaše příbuzné, přátele, svatební hosty plynou jistá omezení:

  • V areálu hradu Rabí platí zákaz kouření.
  • V hradním areálu se nesmí používat pyrotechnika.
  • Na hradě Rabí není možné vystřelovat konfety ani házet rýži.

Děkujeme vám za pochopení.

Rychlý kontakt

Nevíte si rady? Nevadí, ozvěte se nám, rádi vám poradíme.

9407842C-D2AF-4D98-8BF6-8A7FBD413D45

Mgr. Hana Rudová, Ph.D.

  • koordinační pracovník
  • BE8524BE-6F17-4546-AA87-2998DE46E495 376596235, 724 663 689
46F7E700-59DD-49E2-B445-AA370B18658A ÚPS v Českých Budějovicích
53/, Rabí 53 34201